Seiten

Donnerstag, 8. November 2012

Takdir itu aneh

Aku ga pernah tahu kenapa takdir mengirimku ke Jerman.
Kenapa takdir membawaku ke Karlsruhe. Kota kecil yang penuh arti dan cinta.
Tapi setelah aku ketemu kamu, aku tahu.
Aku tahu kalau kamu adalah alasannya.
Butuh waktu memang untuk memahami kebahagiaan yang sederhana.
Butuh waktu juga untuk menyadarkanku tentang rasa itu.
Dan bahkan butuh waktu yang lebih lama lagi untuk meyakini kalau impianku akan menjadi nyata.

I never know why destiny sent me to Germany.
Why did destiny bring me to Karlsruhe. The small town full of meaning and love.
But after I met you, I know.
I know that you are the reason.
It takes time to understand that happiness is simple.
It takes time also to make me feel that.
And it takes even longer to believe that my dream will come true.

Mittwoch, 10. Oktober 2012

Silence is gold sometimes

Tears are words that heart can't express.

I'm crying because I feel wronged.
I keep making mistakes and nothing seems to work for me.

Sometimes it's better for you not to be too curious to know. not to care too much.
Sometimes silence is better than you asking too much.
That person will really thank you.

Thanks for not asking me that questions currently.
I'll be fine... I'm OK....

http://pinterest.com/pin/325244404308735318/ 


Montag, 17. September 2012

Slow but Sure

Getting older doesn't mean you are also getting more mature. 
This sentence describes what I am recently thinking about. 
This sentence describes what I want to write here.


I usually/mostly get the things I want or I wish in my life from my mom.
What I mean here is not always about money or expensive things. It could be in doing things, solving problems, etc.
It's like I've been spoiled all this time although my mom didn't really have that such a purpose at all in raising me. Maybe I just couldn't understand it well.

That's why it feels somehow strange... far from parents that always take care of everything... and now you should do all your ways. 
And the worst case is when you can't get what you want the things be, which leads to dissatisfaction.
And the worst feeling in this world is when you feel incompetent and lack of skill. It is even worse than broken-hearted.


Even.... maybe I often unconsciously obtrude my will on others especially on my (best) friends or my pals or families.
I often say: "I want like this. I don't want do it. Point!"
And I don't know how long they will tolerate it... how long they will still tolerate this spoiled brat like me.

Since I am here alone I have learned so many things about life. 
Slowly....
I learn how to appreciate others
I learn how to succumb or accept defeat.
I learn how to socialize.
But still doesn't get enough to change 'the old me'. 
Sometimes I wish I could turn back the time

Someone told me:
"Life is not about what you couldn't do so far, it's about what you still can do.
So you don't need to restart your life from the beginning. 
Just keep working to be better and better.
Slow but Sure you can do it."

Donnerstag, 23. August 2012

Cultural Difference : Facebook Pictures

Today I read my twitter-timeline and found this blog... and you know? he's right...
Here below is his posting in his blog... Check it out =)
I just reblog from him ;)

" Kickabhee: Cultural Difference : Facebook Pictures:

There's this thing about uploading pictures into Facebook, I don't know about you and your country.

Some Indonesians tend to post every picture they have without selecting it. They would simply upload their (or others') pictures whether it's good or bad in Facebook. I, personally, always sometimes get tagged to this random pictures by my friends. I don't think of it of a mean thing they do to me or to embarass me in front of the public (I do that to myself, so they don't need to)

On the other hand, you see the Germans. Probably Due to their perfectionist nature, they tend to select their pictures. And they upload the pictures they look good in. They probably have around 100 pictures on Facebook, while the Indonesians have 1000 or more pictures. This is also a reason I don't post up pictures with my German friends.

For example, an Indonesian person would upload even embarassing photos of themselves like this: "

[to see uploaded photo from him as examples.... just go visit his blog]

MY COMMENT ---> But it is really true to admit ;)

Dienstag, 7. August 2012

He is the reason

Never thought ever being felt like this inside...
Deep in heart it feels like… like a waste of space, like already buried deep, like a paper thin…
Though the hard things I had, now I am aware…  I realize the reason to live…
I finally found and understood well the reason for living… He is the reason to live… He is the hope...

WE ARE THE REASON – AVALON (COVER)

As little children we would dream of Christmas morn
Of all the gifts and toys we knew we'd find
But we never realized a baby born one blessed night
Gave us the greatest gift of our lives

*
We were the reason that He gave His life
We were the reason that He suffered and died
To a world that was lost He gave all He could give
To show us the reason to live

As the years went by we learned more about gifts
The giving of ourselves and what that means
On a dark and cloudy day a man hung crying in the rain
All because of love 
All because of love 

*Chorus
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/a/avalon/we_are_the_reason.html ]
I finally found the reason for living
It's in giving every part of my heart to Him (every part to Him)
And all that I do every word that I say (you know I'll be saying)
I'll be giving my all just for Him, for Him (every thing for Him)

We are the reason that He gave His life
We are the reason that He suffered and died
To a world that was lost He gave all He could give (all that he could give all)
To show us the reason to live

#
He is the reason to live
(don't you know do you know the reason
That he came, oh he came to save us
When he gave his life for us) he suffered and died
To a world that was lost He gave everything (everything that He had He gave)
To show us the reason to live

*chorus + # together
Don't know how I could thank Jesus all that he had all..
*chorus + # together

Dienstag, 24. Juli 2012

You are my all in all, Jesus


Little Update ^^

Now, I found small funny lovely cute toys in my smartphone...

hmm what it is?

hahahaha the toys are 'the apps' called "Instagram" and "LINE Camera"

I really enjoy to use these apps. They are just awesome...
you can edit your foto and post it...

update:
I also now have "Pinterest" account where you can pin what you like.. just like blog ^.^



Freitag, 6. Juli 2012

Playgirlz (Dance-Choreography)

yeahh.. now my next dance-project is there...

The Song called Playgirlz by After School.
Duration is only 1:23 and the choreography seems to be good.
I think I gonna try this one and I will invite some friends to join me.

you can see the videos below.
Although the quality are not so good and the dance are not so good recorded but their quality are better than other video-quality in youtube.




A short funny thing that happened to make you laugh.

masih berlanjut lagi ceritanya...
- terus ada cerita lucunya juga: 
Ada bbrp turis asia yg lewat dan bertanya padaku pk bhs inggris. saat itulah aq msh kecewa dgn kemampuan inggrisku yg bisa dikatakan level kodok. malu sendiri. akhirny mau nerangin jalan pun hrs pk bahasa isyarat. gimana bisa jalan2 sendiri ato tinggal diluar  jerman kl bhs inggris az msh kaku begini pikirku.

setelah itu lewatlah seorang fotografer profi dgn kamera ngekernya trs menyapaku dgn bhs inggris dan dia blg mau fotoin aq yg lg Zählen trs sambil dgn pose lg nulis. aq yach nolak. dlm hati berkata ngapaen juga org ga dikenal fotoin aq? pokoknya pikiran negatif lah. tp akhirny stlh ngobrol sptny dia org baik. tp tetep az ga nyaman difoto org asing. akhirny terfoto juga sama dia tp candid. trs krn dia uda tau byk ttg settingan kamera, hasilnya bagus banget stlh dia jepret trs kasih liat ke aq. trs dia blg, ntr foto2ny bakal dia krm per email. Hahaha serasa jadi model sejenak…         

Kangen kamera... kangen photo2 lagi...

A short funny thing that happened to make you laugh.

Cerdiklah seperti Ular tapi Tulus seperti Merpati

masih lanjutan cerita sebelumnya...

Nah... tapi ada sdkt pelajaran yg bisa aq dapet juga hari itu.
Ada seorang Cacad yg muda yg lewat di depanku. dan dia memanggilku lalu meminta uang, bilangnya "cukup 10cent". yach aq sih kasian banget sm dia, krn dr tgn sampe kaki itu terliat bengkok2 ga jelas dan dia jg jalannya keliatan behindert begitu sambil pk tongkat. 

tp krn aq selalu inget apa kata ortu, jd aq bilang ga ada uang. Ortu prnh blg "orang pengemis ato peminta2 itu ga bole dikasihani. mereka kalo masih punya kaki, pny tangan, punya otak. mereka msh bisa kerja. ga perlu mengemis. lagipula orang tua kamu ini bukan org kaya. jd ga setiap org yg minta perlu kamu kasih duit. lagipula ga semua org itu jujur."

padahal hatiku saat itu miris ngeliatnya mukany yg memelas. rasanya ingin sumbangin dia duit. dlm hati berkata "toh cuma bbrp cent". Dalam hati aq sedih banget. karena waktu org cacad itu pergi, aq ga bisa tenang kerjanya. krn aq merasa bersalah dan kejam ga kasih dia duit yg cuma 10cent. aq merasa kasihan. dan berharap kl dia bakal lewat lagi jd aq bisa ksh dia uang.

TAPI...setelah bbrp jam berlalu, tiba2 ada seorang yg lewat dan tersenyum padaku dan menyapaku "hello" dan saat itu lah aq sadar sesuatu: 
ternyt org yg lewat barusan yg sangat sangat sehat walafiat, ga cacad, jalan sempurna, tangan kaki ga bengkok, ga pk tongkat itu ga lain adalah orang cacad tadi yg menyapaku. Dia cuma CACAD PURA-PURA.

Langsung aq serasa mau nangisairmata lgsg keluar. mata uda berbinar-binar penuh air mata. 

Dalam hati aq blg: "ini org dosa banget. memanfaatkan rasa kasihan rasa simpati org supaya dapat duit. jahat sekali. semoga Tuhan ga bnr2 mengutuk kamu jadi beneran CACAD seumur hidup."

Dari sini aq dapat pelajaran: 
manusia bole simpati bole iba bole tulus bole kasihan sama orang. tp manusia itu juga harus cerdik. jangan mudah dibego-begoin. jd teringat ayat alkitab nih.

"Lihat, Aku mengutus kamu seperti domba ke tengah-tengah serigala, sebab itu hendaklah kamu cerdik seperti ular dan tulus seperti merpati" - Matius 10:16


World looks beautiful behind A little Smile

Beberapa minggu yg lalu tepatnya pada hari Sabtu, ada kerjaan "Zählung

Nah, tugasnya adalah cuma perlu duduk/berdiri, terus pegangin alatnya terus mencet tombolnya jika ada pejalan kaki, sepeda, dan mobil yg lewat. 

Simpel kan?
cuma dibutuhkan kesabaran koq utk berthn seharian diluar. Kalo cuaca dingin sih menderita. tapi kebetulan Sabtu kemaren itu cuaca sgt mendukung jadi seharian bisa duduk sambil dengerin mp3 terus ga lupa nge-twitter-an.


ada yg spesial hari itu:
kalo ditanya ato diajak ngobrol sm org2 yg lewat itu mah uda biasa. kalo ditatap aneh sm org yg penasaran aq lg ngapaen, itu juga mah biasa. 

Yg ga biasa itu adalah setiap orang yg lewat dan melihatku itu semua tersenyum padaku. 

aq ga tau apakah krn hari itu cuaca bagus, matahari bersinar ceria maka orang2 pada happy hatinya ato karena mmg aq yang keliatan lucu di orang2. jd mereka murah senyum =)

catatan:
dengan senyum orang2 yg ga kamu kenal az bisa membuat harimu indah dan tidak membosankan apalagi kalo lagi sama orang2 yg kita sayang. mungkin serasa dunia cm milik kita. ya gak?
Hari itu aq tersadar "World looks beautiful behind a little smile"

Mittwoch, 13. Juni 2012

Das Kanufahren


Ich war da... ich war da... ich war da im Alster im Hamburg.

Wir haben im Alster eine Kanutour gemacht. Also endlich mal habe ich Kanufahren gelernt. 
°\(^▿^)/° horeeee ┐('⌣'┐) (┌'⌣')┌ ┐('⌣'┐)

Was brauche ich zum Paddeln?
Paddel, Boot , feste Schuhe, wasserdichte Behälter und Schwimmweste haben wir alle bereits. Und natürlich Freunde, Spaß und auch ein schönes Wetter dazu.

Wir haben erstmal von Außen-Alster angefangen und danach sind wir nach Binnen-Alster gefahren. und wieder zurück. Es war schon eine lange Strecke ^^








es war auch so viele lustige Geschichte... Am Anfang waren wir so langsam und wir konnten einfach nicht geradeaus paddeln... kurz nach links und wieder nach rechts und wieder links und wieder rechts usw...  wir haben fast immer mit einem anderem Boot zusammengestoßen... und wir sind oft von Ast zu Ast am Seerand gelandet.

es hat aber trotzdem so viel Spaß gemacht... ich nenne es einfach...


Dann am nächsten Tag habe ich Sonnenbrand bekommen !!!
und genau am Handgelenk!! hufff ╮(-_-")╭••Huhhh ·.¸¸.☆ 
weiß auch nicht warum nur am Handgelenk??? ZZzzzzz =.=" komischer Sonnenbrand
und Seit 2 Wochen kriege ich den Sonnenbrand noch nicht weg. Irgendwie will es einfach nicht verschwinden. So sieht es aus...




FAZIT !!!


Montag, 11. Juni 2012

Some quotes this week

Christian (Song) Quotes:
  • Life is so much more than what your eyes are seeing
  • Impossible is not a word. It's just a reason for someone not to try
  • Oh LORD, I am further away from me than from You

Dienstag, 5. Juni 2012

Did you change your mind?

You change your mind
Like a girl changes clothes
Yeah you, PMS
Like a bitch, I would know

And you over think
Always speak cryptically
I should know
That you're no good for me   
 
'Cause you're hot then you're cold
You're yes then you're no
You're in then you're out
You're up then you're down

You're wrong when it's right
It's black and it's white
We fight, we break up
We kiss, we make up
(You) You don't really wanna stay, no
(You) But you don't really wanna go-o
You're hot then you're cold
You're yes then you're no
You're in then you're out
You're up then you're down

We used to be
Just like twins, so in sync
The same energy
Now's a dead battery

Used to laugh 'bout nothing
Now you're plain boring
I should know
That you're not gonna change

(Back to the Reff)

Someone call the doctor
Got a case of a love bipolar
Stuck on a roller coaster
Can't get off this ride

(Reff)
video


Montag, 4. Juni 2012

Renungan

Renungan pagi dari seorang teman:

Seberapa sering saya bersikap tidak sabar terhadap orang lain ketika saya tidak mengerti betapa rapuhnya beban hidup yang mereka bawa?
Bukankah kita terlampau mudah menghakimi seseorang, dengan menganggap bahwa kita sudah tahu segala sesuatu yang terjadi? 

Siapa lekas naik darah, berlaku bodoh,
tetapi orang yang bijaksana, bersabar. (Amsal 14:17 TB)

I'm not where I need to be, but thank God I'm not where I used to be.

Terus di lain kisah lagi: 
aku ketemu sama customer papa aku. Dan dia cerita tentang anak kenalannya yang studi di jerman. tapi uda lama disana, ga lulus2. akhirnya anak tersebut di deportasi dan dikrm balik ke negaranya. akhirny anak ini buat ijazah palsu dr slh satu universitas di indonesia. abisny malu donk uda kuliah lama di jerman tapi ga membawa hasil. biarpun. ijazahny bukan dr LN tapi setdkny ada ijazah lah.

aku ga mau menjelekkan org krn mereka pasti punya pergumulannya sendiri2. aq hanya bisa komen kalau kata2 dari Ibu ini makin memberi motivasi kepadaku yang uda redup. memberi Overview supaya aq itu bs lulus dan cpt kerja. supaya aku tidak menyia-nyiakan duit orang tua, menyia-nyiakan waktu. supaya aku bisa banggain keluarga yg uda ngedukung aku baik moril maupun materil.

Kasih Tuhan memang tiada tara, terlalu besar untukku.

Bole dibilang walaupun aq cuma sebulan ato bahkan bole dibilang cuma 2minggu di indo, tapi cukup banyak mengajarkan sesuatu tentang hidup ini. dan jg banyak berita yang membuat aq schock dr lingkungan keluarga, jadi aq lebih bisa mensyukuri segala sesuatu yg aq dapat dan lbh bisa menghargai hidup ini. 

I'm not where I need to be, but thank God I'm not where I used to be. 

Selidiki Aku by Nikita
ini lagu aq edit sendiri video dan lirikny, jd kurang profi mmg hasilnya jadinya =D 
 
Sebenarnya msh banyak sekali cerita2 seru dr Pulang indo, dari travelling di jerman dan eropa. tapi mgkn itu akan aku tulis nanti lagi.

to be continued...

Cerita pertama yang tertunda...

Hello Bloggers,

uda lama yach kaeny aq ga pernah nulis cerita/kisah yg panjang disini, yg ada malah cuma ngeposting video2 youtube dan lirik2 lagu az. Sebenarnya tulisan ini uda aq tulis bulan2 lalu, cuma ga sempat aq post az sampe sekarang. Semua karena somehow ga prnh sempat pny wkt update blog =)
 
Well, spt yg diketahui... aq liburan di indo soale, lbh benernya sih travelling ke bbrp negara laen jg. Biarpun stay ga gt lama di Indo, tapi membawa cukup byk cerita sesampainy aq di jerman lagi. Ga terasa wkt begitu cpt berlalu. I just can say "I'm really so happy, glad to be at home (home sweet home), but also glad to be back to Germany."

Di Indo byk mengingatkanku tentang banyak hal, dari yg aq anggap kecil tapi begitu berarti ataupun dari sesuatu hal yg aq sudah ketahui dgn bener, cuma tdk pernah aq sadari/renungi lbh dalam.

Jadi begini ada satu cerita yaitu waktu itu aq disuru beliin obat buat adikku yg sakit ke apotheke dan disana krn obatnya itu musti diracik dulu jd kudu nunggu. So, aku duduk az di ruang tungguny dan ga taunya yg duduk disamping aku itu adlh seorang nenek yg uda umur 80an tapi msh sehat walafiat. Jalan ga perlu tongkat, mata masih bagus utk liat, dan ngomongny juga masih ok. Nenek ini yang ajak aku ngobrol duluan, dia tanya2... ngobrol punya ngobrol, ternyt nenek ini adalah ibu dari pemilik apothek tersebut. dan nenek ini juga kenal mama dan adik kembar aku.

Setelah ngobrol byk, nenek ini comment: kamu ini termasuk orang yang beruntung loh. Banyak org yg pengen kuliah di jerman tapi ga punya biaya. Kalaupun mereka punya biaya, tapi belum tentu anaknya itu pinter sekolah dan berhasil masuk universitasnya. Dan pastiny yang bisa sekolah ke LN terutama Jerman juga Bukan org miskin, pasti org kaya. kalo ga, biayanya darimana. terus kamu itu termasuk org kaya dan pinter. jadi kamu bisa dibilang sangat beruntung.

Dari kisah ini, aku cuma bisa komen: aku juga bukan termasuk orang kaya. hanya saja sampai sekarang aq msh bisa dapetin apa yg aku butuhkan walaupun aq ga selalu bisa dapetin apa yg aku mau. kalo orang kaya mah ga usa pusing mslh duit. dan aku melihat betapa mamaku ato papaku bekerja keras utk membiayai anaknya dan aq juga disini. tapi aq mmg bole diblg beruntung karena aku bisa sampai sekolah di luar (go overseas). Karena begitu diluar, kamu melihat dan belajar segala sesuatu itu dari sudut yg beda. memandang semuany lebih clear. lebih terbuka akan info2 yg ada. lebih membuka mata aku. lebih menyadari betah indahnya kasih Tuhan. menyadari betah pentingny Keluarga dan teman. lebih mandiri. Pahit tapi enjoy.... begitulah bole dibilang.

Dan aq tuch terkadang lupa untuk mensyukuri segala sesuatu yg ada, malahan akhir2 ini itu aq malah selalu mengeluh ini itu. pdhl sadar kl aq itu termsk slh satu kecil org yg beruntung di dunia, cuma ga pernah bnr2 merenungkan dan mensyukuri. setelah mendgr lgsg dr mulut org laen yg tidak aku kenal sama sekali, lebih terasa ucapannya. padahal aq sampai wkt itu msh trs mengeluh kurang ini kurang itu, ga bisa ini ga bisa itu, butuh ini itu... dan tidak menyadari sesadar2nya utk mengucap terima kasih.

 Thank you by The Katinas

Cerita laenny masih berlanjut... to be continued... yach ^^

Freitag, 1. Juni 2012

Another quotes that I find

  • There is no ugly girls in this world, just the lazy ones. Beauty is skill.
  • If you were to ask me who wins between the two. I... would say the one who goes slowly, but experiences more.
  • Money will buy you a bed but not a good night's sleep, a house but not a home, a companion but not a friend.
  • Belajar terus tanpa pernah mempraktekkannya akan menimbulkan kebimbangan. Namun berbuat terus tanpa mau belajar akan menjadi berbahaya. 
  • When you are chasing love, who knows if it is chasing you too. 
  • Waiting is painful. Forgetting is painful. But not knowing which to do is the worse kind of suffering.
  • Angels have no philosophy but love. 

Song of the Day

The sun goes down
The stars come out
And all that counts
Is here and now
My universe will never be the same
I'm glad you came

You cast a spell on me, spell on me
You hit me like the sky fell on me, fell on me
And I decided you look well on me, well on me
So let's go somewhere no-one else can see, you and me
 
Turn the lights out now
Now I'll take you by the hand
Hand you another drink
Drink it if you can
Can you spend a little time,
Time is slipping away from us so stay,
Stay with me I can make,
Make you glad you came


Dienstag, 8. Mai 2012

I am not your rival !!!

It's not that I hate you that much or I am your enemy or jealous or envy or whatever....
You can catch him, you can approach him whenever it is... I don't care...
I'm not your rival or competitor...

It's just like you never ever appreciate me or appreciate my help as a good friend...

You just have an eye for him. That's the problem. That's what disturbs and annoys...

I feel like I am just exploited to take an advantange of someone's attention.

That's why I am ignoring you a little bit. and I think you do so. You do ignore me too.
But what is your reason to do so, I have no idea.

PS: this is for the one, who still doesn't start the college phase

Sonntag, 29. April 2012

My heart is so jetlagged

This special song is for my little brothers "The Twins", my family and for my best friends in Indonesia...
<3 <3 <3 I am just back from Indonesia but I already miss them again.... miss them the most <3 <3 <3 

 "I miss you more than anything
Back at home you feel so far
You say good morning
When it's midnight 
 
I miss you so bad
and my heart heart heart is so jetlagged



NB: 
woww... jayesslee is coming to Indonesia?? 
I wanna see them, but it's so far away from here...
T_______________T

Montag, 16. April 2012

I love pictures


   

and even they do be bad people, don't close your eyes.
If you close your eyes because of the bad people around you, you will not see the good people passing by...

Sonntag, 26. Februar 2012

The doors are maybe closed but they are not always locked !!

I have a nice Quote today...

If you ever feel in life that all doors are closed, 

remember these words

A closed door is not always locked, so give it a push at least.


Mittwoch, 25. Januar 2012

GIRLS, Bring The BOYS Out


Ini baru namanya memotivasi... Girls, bring the boys out!! yeahh..
lagu2 SNSD makin top az dechh  hehehehe :D
Hidup 2012.. moga2 aq tambah semangat tambah motivasi. ga males lg! haha =)
Choreony juga keren. bisa jadi inspirasi buat aq :p

If you're scared that you haven't even started.
Then don't complain, please!
When you hesitate, all the opportunities will pass by you 
Unfold your heart and come out, please!

Show me your tenacity, shake the earth
So that everyone can see you
History will be written anew
The main character is you – you!


Montag, 23. Januar 2012

Time changes anything.

Coz...
Life changes.
People change.
Feeling changes.
Situation changes.
Thought changes.
Destiny changes.
Will changes.